fbpx
God Jul önskar Tagore, Beställarens bästa vän

Varma julhälsningar från Beställarens bästa vän

År 2022 startade Tagore en satsning för att bli branschens bästa arbetsgivare. Detta har resulterat i att fördjupad insikt i hur viktig arbetsmiljö, förtroende och trivsel är för kunderbjudandet och resultaten.
– Ju bättre Tagores medarbetare trivs, desto bättre blir våra leveranser till kund, säger Benny Lundberg, vd på Tagore.

Storyn om Tagore: tio år av förtroende, kompetens och trivsel

När Tagore startades 2013 var det med en tydlig målbild: att driva it-konsultverksamhet baserad på de tre hörnstenarna förtroende, kompetens och trivsel.

”Det handlar om att lyssna in och tolka kundens behov” – Mattias Häggström, kravanalytiker på Tagore

Mattias Häggström har arbetat som kravanalytiker på Tagore sedan 2013. Han kom dit med övertygelsen att konsultrollen främst handlar om att lyssna och bygga förtroende, något som även genomsyrar Tagores konsultfilosofi.

”Min viktigaste uppgift som RTE är att samordna teamens arbete mot visioner och mål”

– Mitt syfte som RTE är att samordna och leda teamens arbete mot visioner och mål. Det handlar om att kunna koordinera och planlägga den gemensamma leveransen samt att prioritera, hantera beroenden och risker och inte minst att skapa goda förutsättningar för samarbete i hela tåget, säger Joakim Kulo, konsult på Tagore.

Johan

Johan Crona, kravanalytiker: ”På Tagore finns inga vassa armbågar”

Att ha stöd och uppbackning från sin arbetsgivare är viktigt för att trivas som konsult ute hos kund, det kan vara en utsatt roll. Tagore sätter alltid konsulterna först.

Konsultidentiteten i fokus på Tagores höstkonferens

Att driva ett konsultföretag där medarbetarna trivs och känner delaktighet handlar om att hela tiden skapa utrymme för individerna och gruppen att träffas, mötas, diskutera och dela med sig till varandra, säger Benny Lundberg, vd på Tagore.

David Hultin

”Som konsult på Tagore får jag det bästa av två världar”

För David Hultin betyder Tagore god balans mellan frihet och trygghet, fritid och arbete. Efter att ha jobbat på ett större it-företag med flera hundra anställda lockades han av den avskalade, jordnära arbetskulturen och möjligheterna att påverka sin arbetssituation och konsultroll. Och på Tagore finns ingen osund faktureringshets.

Hela Tagore på spåret till västkusten för att vittja hummertinor

På Tagore är alla konsulter med och föreslår aktiviteter för att bygga teamkänsla. Senast önskade flertalet fler konferenser, och i oktober hålls årets konferens nummer två på Käringön i skärgården norr om Göteborg.

Tagore rullar ut medarbetarerbjudande, satsar på förmånscyklar

Nu kan konsulterna på Tagore beställa sina egna förmånscyklar. Satsningen linjerar väl med Tagores friskvårdspolicy, där fysisk aktivitet både på och utanför arbetstid uppmuntras och har mottagits väl av medarbetarna.

”För Tagore är konsulternas bästa alltid det viktigaste”

Det som förenar alla konsulter på Tagore är att vi trivs med att arbeta för ett företag av ett format som möjliggör att det personliga, pragmatiska, enkla och ärliga kan dominera. På Tagore slipper vi byråkrati, krångel och långa beslutsvägar, ”corporate bullshit” och ”mycket snack, liten verkstad”, säger Johanna Lorentzi, kravanalytiker på Tagore.