fbpx

Tagore: tio år av kunskap på kundernas sida

När Tagore grundades för tio år sedan var det med en tydlig målbild: att driva it-konsultverksamhet baserad på de tre hörnstenarna förtroende, kompetens och trivsel. Dessa tre grundpelare omsätts i praktiken och förs ut till kunder, samarbetspartners och omvärlden av konsulterna – Tagores viktigaste resurs. Och det enskilt viktigaste måttet i att utvärdera om företaget har nått den ursprungliga målbilden är hur konsulterna beskriver sin arbetsgivare.

Här är ett par exempel på hur Tagores konsulter beskriver hur de jobbar på kundernas sida.

Flexibilitet med fokus på leverans

För Tagores kunder är det en stor fördel att verksamheten drivs med fokus på uppgiften. Allt handlar om att lösa kundernas utmaningar, inom ramarna för det uppdrag Tagore har. Konsulter som känner trygghet och tydlighet i uppdragen kan genomföra bra leveranser.

”Att arbeta på Tagore är flexibelt, okomplicerat och socialt med väldigt korta beslutsvägar, sunda värderingar och mer verkstad än snack.”

Ansvar och engagemang ger styrka

Att arbeta som konsult på Tagore blir aldrig ensamt. Tack vare den tydliga strukturen i gemensamma aktiviteter är Tagores konsulter alltid del av något större, även när de är ute hos kund på långa uppdrag. Denna förankring ger inte bara ökad trygghet, det är också kompetenshöjande och skapar högre motivation.

”De individer som arbetar hos oss känner ett ansvar för att engagera sig i bolaget och vi får på så sätt en stark gemenskap i vårt engagemang. Bolaget lägger dessutom tid och resurser på att vi ska kunna göra gemensamma aktiviteter så att vi bygger en gemenskap i ett bolag där vi faktiskt inte arbetar särskilt ofta tillsammans.”

Handling viktigare än policy

Värderingar i all ära, men omsätts de inte i praktiken är det bara ord. Tagores bolagsvärderingar är enkla: alla värderingar omsätts i praktiken.

”Jag arbetar hos Tagore inte bara för att det är värderingsstyrt utan för att det faktiskt omsätter bolagets värderingar i handling.”

Drivkraft som smittar ger effektiva organisationer

Företag som anlitar externa konsulter gör det för att man vill ha kompetens, expertis och nya perspektiv. Konsulter som drivs av att inte bara uppfylla utan överträffa kundernas förväntningar och mål är de som brinner för sin uppgift.

”Jag gillar att arbeta på Tagore tillsammans med kollegor som har olika expertiser och som med trovärdighet kan hjälpa organisationer att bli mer effektiva.”