Utmaningen
Ny plattform för onlineförsäljning
Kund: En stor svensk modekoncern.
Uppdrag: Kravställa ny plattform för onlineförsäljning.
Uppgift: Kunden hade beställt en plattform för att snabbt rulla ut online-försäljning på fler marknader. Plattformen byggde på standardmjukvara och anpassades av ett stort internationellt konsultbolag för varje ny marknad.
Kunden ville:
– Använda plattformen för långsiktig expansion.
– Fortlöpande driva online-försäljningen.
– Utveckla onlineförsäljningen på befintliga och nya marknader.
Resan
Ny plattform för onlineförsäljning
Kunden fick hjälp med att:
– Organisera kravhanteringen.
– Organisera processerna som kravhanteringen skulle göras med.
Resultatet
Ny plattform för onlineförsäljning
– Vi styrde om arbetet och beställningarna mot att även stödja plattformens och affärens framtida utveckling.
– Vi förändrade sättet kunden arbetar med att beskriva och beställa plattformen. Därmed gick det att på ett effektivt och hållbart sätt stödja verksamhetens och online-kundernas behov.
– Det går nu att enklare förstå hur de enskilda förändringarna påverkar plattformen som helhet och verksamheten och online-kunderna.
– Det är nu enklare att se till att förändringen ligger i linje med de strategiska målen.