fbpx

Ny plattform för onlineförsäljning

Utmaningen

Ny plattform för onlineförsäljning

Kund: En stor svensk modekoncern.

Uppdrag: Kravställa ny plattform för onlineförsäljning.

Uppgift: Kunden hade beställt en plattform för att snabbt rulla ut online-försäljning på fler marknader. Plattformen byggde på standardmjukvara och anpassades av ett stort internationellt konsultbolag för varje ny marknad.

Kunden ville:

– Använda plattformen för långsiktig expansion.

– Fortlöpande driva online-försäljningen.

– Utveckla onlineförsäljningen på befintliga och nya marknader.

Resan

Ny plattform för onlineförsäljning

Kunden fick hjälp med att:

– Organisera kravhanteringen.

– Organisera processerna som kravhanteringen skulle göras med.

Resultatet

Ny plattform för onlineförsäljning

– Vi styrde om arbetet och beställningarna mot att även stödja plattformens och affärens framtida utveckling.

– Vi förändrade sättet kunden arbetar med att beskriva och beställa plattformen. Därmed gick det att på ett effektivt och hållbart sätt stödja verksamhetens och online-kundernas behov.

– Det går nu att enklare förstå hur de enskilda förändringarna påverkar plattformen som helhet och verksamheten och online-kunderna.

– Det är nu enklare att se till att förändringen ligger i linje med de strategiska målen.